
Ο ήχος από τις οπλές των αλόγων αντηχεί τρομακτικά
Κινήσεις στο στρατόπεδο των Αχαιών , σκηνές που ανασηκώνουν ξαφνιασμένοι ημίγυμνοι άντρες. Σκληρά κορμιά, στεγνωμένα από τον ήλιο, την αλμύρα και κακοπλυμένα πρόσωπα με τα ίχνη του αίματος ξεραμένα στις ρυτίδες χρόνων πολιορκίας.
«Οι Αμαζόνες!» ψίθυρος που τολμά κάποιος, διστακτικά, με δέος και τρόμο.
...........
Το πρωί βρίσκει τους Αχαιούς να δένουν σφιχτά τους θώρακες στο στήθος τους, τα σανδάλια και τις περικνημίδες, να γυαλίζουν τα κράνη και τις αιχμές των όπλων.
Να τιμήσουν τον αντίπαλο με κάθε τρόπο.
.....Και τον τιμούν.....με τις σάρκες τους...
Μισές άνθρωπος, μισά άλογα..οι Αμαζόνες. Καλπάζουν, ορμούν στον εχθρό, αποκεφαλίζουν σώματα ελληνικά μέχρι που τα σπαθιά στομώνουν από την σάρκα και τα τόξα κουρασμένα γέρνουν το κεφάλι&
-«Μα ποια είναι αυτή;»
Ο Αχιλλέας στέκεται αποκαμωμένος με το χέρι πάνω από τα ματια του, κόντρα στον ήλιο.
Σε ψηλό , γεροδεμένο , μαύρο φαρί, μια φιγούρα καλπάζει ουρλιάζοντας , χωρίς σέλα και χάμουρα .
Μακριά μαύρα μαλλιά γυαλίζουν στον ήλιο, σύννεφο από κοράκια στο κεφάλι της.
Μακριοί μηροί , νευρώδεις. Δυνατοί ώμοι και μεγάλες πλάτες, σκύβουν στο αυτί του αλόγου της «Εϊ-ά! Εϊ-άααα!!»
Ο πνιχτός ήχος του τσεκουριού που βυθίζεται στο λαιμό και ξαναβγαίνει αναδυόμενο μέσα από λίμνη κατακόκκινη.
«Ωχ.!» μάζα από μαύρα μαλλιά, ηλιοψημένους ώμους και καπνισμένα κανιά, ένας σωρός στο χώμα . σηκώνοντας σκόνη.
Μα , γρήγορα παίρνει ξανά θέση μάχης.
Στο δεξί το σπαθί της, στο αριστερό το τσεκούρι.
- «Μην κουνηθεί καμία!» φωνάζει στις πολεμίστριες που σπεύδουν στο πλευρό της «Είναι δικός μου!»
- «Μη κουνηθεί κανείς», διατάζει τους συμπολεμιστές του που κάνουν κύκλο γύρω του. «Είναι δική μου!»
Δύο φιγούρες, ψηλές ως τον ουρανό, τρανές όσο ο τρόμος, ματοβαμμένες όσο ο ήλιος που άρχισε να δύει. Δύο σκιές που το ξερό χώμα σε αυτή την ξεχασμένη γωνία, περιμένει το αίμα τους για να ξεδιψάσει.
«Η Πενθεσίλεια... Η Πενθεσίλεια...», από στόμα σε στόμα , το όνομα της βασίλισσας αποκτά φτερά, χαιδεύεται από γλώσσες , τρυπώνει στα αυτιά, σέρνεται στα τείχη της Τροίας. Κορμί γεμάτο ουλές, χαρακιές και καψίματα
« Ο Αχιλλέας....Ο Αχιλλέας....» , από στόμα σε στόμα, το όνομα του ήρωα, κερδίζει χλευαστικά σχόλια από γυναικεία χείλη που ζευγαρώνουν τα αντρικά από αγάπη.. Αγάπη για την βασίλισσά τους, για να αποκτήσουν κόρες ψηλές και άτρομες όπως εκείνη.
Οι δύο τους , βυθισμένοι στις κινήσεις τους, αναμετρούν... τον θάνατο αυτή, την μεταλλική γεύση του αίματος αυτός.
Τα κορμιά πέφτουν το ένα στο άλλο . Χωρίζουν ξανά. Τα ξίφη σφυρίζουν στον αέρα πλησιάζοντας επικίνδυνα πλευρά και μηρούς.
Αγκαλιάζονται . Σφιχτά...πολύ σφιχτά...
Δεν ακούγεται παρά μόνο τα κοράκια που κρώζουν θλιβερά στο βάθος....
Πέφτει....στα χέρια του ανάμεσα....κόκκινες βάφονται oi παλάμες..
Κι εκεί....εκείνη την στιγμή , τα μάτια συναντιώνται.
Ο άνεμος με δυσκολία ακούει
« ¶ρη, πατέρα μου, μην με εγκαταλείπεις! Η Αγάπη ανέτειλε στα μάτια του»
Ο άνεμος με λύσσα αντιλαλεί τις κραυγές του
«¶ρη, πατέρα της, μην την εγκαταλείπεις!. Η Αγάπη βασίλευσε στα δικά της μάτια»
( επιτρέψτε μου αυτή την προσωπική απόδοση της ιστορίας )
Παραθέτω ένα κείμενο
Zεις μονάχα μια φορά
Στην Ιλιάδα υπάρχει ένας ωραίος μύθος έρωτα και θανάτου. Στον Τρωικό Πόλεμο ο Αχιλλέας τραυματίζει θανάσιμα τη βασίλισσα των Αμαζόνων, Πενθεσίλεια. Όμως, λίγο πριν ξεψυχήσει, τα βλέμματά τους διασταυρώνονται και ο Αχιλλέας νιώθει να τον κυριεύει ένας ακαριαίος έρωτας για την όμορφη Αμαζόνα. Είναι πολύ αργά όμως (ο Αχιλλέας είχε ήδη κάνει την επιλογή του) και καθώς η ζωή εγκαταλείπει το ποθητό κορμί που σφίγγει στην αγκαλιά του, ξεσπάει σε λυγμούς επειδή δεν θα αποκτήσει ποτέ εκείνη που ερωτεύτηκε. Ο Αχιλλέας είχε πάρει αμετάκλητα το μονοπάτι χωρίς την Πενθεσίλεια και ποτέ δεν θα μάθει πώς θα ήταν η ζωή μαζί της. Εξάλλου ούτε εμείς θα μάθουμε ποτέ την εξέλιξη που θα είχε ο Τρωικός Πόλεμος, αν ο Αχιλλέας αποφάσιζε να φύγει μαζί της και άφηνε τους συμπολεμιστές του μόνους στην κοιλάδα του Ίλιου.
(Ντίνος Γιώτης)
RSS Feed για αυτό το θέμα 113
Maria R.: Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2007 6:50 μμ
Η αποδοση σου ειναι απιστευτη...

Μπραβο!!Οτι καλύτερο εχω δει εδω και πολύ καιρό !!!γενικώς εννοώ..!! ...
εεε...θα αρχισω και γω τα μίση τωρα????

Γλυκό απογευμα...
χωρίς αιματοχυσίες ελπίζω...
Panthesileia (kapoia agnwsti): Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2007 7:45 μμ
Maria, γιατί να αρχίσεις τα μίση?
Σε ευχαριστώ τόσο πολύ για τα σχόλιά σου.Με τιμάς!
Φοβόμουν πως θα φαινόταν λιγάκι...γελοία να πω?υπερβολική? άτεχνη?
ΟυΦ! Τουλάχιστον δεν είχα γιουχάρισμα (ακόμα)
Καλό οσυ απόγευμα. Όσο για μένα..δεν ξέρω. Μοναχική πολεμίστρια της φωτιάς γράφω στο προφίλ μου. Λες να το έγραψα τυχαία?
ΝΙΚΟΣ ΠΕΡΑΚΗΣ: Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2007 7:56 μμ
Μμμμμ..
Μια Αμαζόνα ανάμεσά μας!!
Όντως, εκπληκτική απόδοση, συμφωνώ με την Μαρία!!
Όμορφο το νέο σας φόρεμα αγαπητή!!
Όμορφο και το βράδυ σας!!
Panthesileia (kapoia agnwsti): Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2007 8:11 μμ
Νικόλα!
Με τιμάς και πάλι!
Φόρεσα τα "καλά" μου, το λιοντάρι ξύπνησε, οι τρομπέτες της μάχης ήχησαν.
Καλό σου βράδυ
Το δικό μου το συνοδεύουν συχνά τα χρώματα κι ο λυρισμός σου.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ : Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2007 8:37 μμ
Ίσως ο μόνος "αιώνιος" έρωτας,
o αδόκητος και αδοκίμαστος.
Έχεις δώσει ψυχή στον μύθο,
τον έζησα...
Φιλιά!
Penthesileia (kapoia agnwsti): Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2007 9:03 μμ
Αναστασία , είπες ότι τον έζησες???
Αυτό είναι! κατάφερα να ζωντανέψω την αγγειογραφία που με είχε εγκλωβίσει στη μαγεία του μύθου που την περιέβαλε.
Σε ευχαριστώ!
Περίμενε και την ιστορία που συνοδεύει την φωτογραφία του Avatar μου
Καλό σου βράδυ με φιλιά
Rose yellow: Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2007 11:12 μμ
Υπέροχη ιστορία..υπέροχη....αυτό είσαι???? μια αμαζόνα????
σματςςςςςςςςςςςςςςςςςς αμαζόνα μου.
Rose yellow: Τετάρτη, 14 Φεβρουαρίου 2007 0:14 πμ
Καλά να πάθει ο Αχιλλέας ας πρόσεχε...τον καιρό που πρέπει δεν ενδιαφέρθηκε...και μετά την σκότωσε...Αχχχχ
τα πλήρωσε και αυτός όμως....
Αλλά βρε παιδάκι μου...τέτοια γυναίκα και να πας από τον Αχιλλέα????
Ξέρω και ένα καλό για αυτόν...
Τι είπανε στον Αχιλλέα πριν πάει στον πόλεμο???
Που πας μωρή με το ξόφτερνο στον πόλεμο...το κουσούρι σου δεν το ξέρεις????χεχχεχε
σματςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςς και καλό βράδυ..και ότι θέλεις το μαιλ μου είναι yellow2000rose@pathfinder.gr
Penthesileia (kapoia agnwsti): Τετάρτη, 14 Φεβρουαρίου 2007 4:15 μμ
χα χα χαχαχαχα!!!
Yellow Rose μοναδική!!!
Μου θύμισες το ανέκδοτο με τον Αθαν.Διάκο όταν τον σούβλιζαν (αλλά αυτό πρέπει κανείς να το ακούσει γιατί γραμμένο χάνει πολύ)
Φιλιά μικρή μου (Σε τίμησε ο Pathfinder πάλι. Αχ, με ποια έχω την τιμή να συνομιλώ!)
ανώνυμος: Τετάρτη, 11 Απριλίου 2007 1:01 μμ
Κορυφαίο το πρώτο κείμενο.
WHYLINE
Penthesileia : Τετάρτη, 11 Απριλίου 2007 1:35 μμ
χαίρομαι που σου άρεσε.
Κάνε μια βόλτα στο παραμύθι μου.
Απολαμβάνω τις ιστορίες που σκαρώνω..
τους μήνες...τα λουλούδια..τον Ιούδα...
ΌΠως λέει και η Μαρία Ρ. μια story teller Αμαζόνα είμαι....
...ίσως....
ανώνυμος: Τετάρτη, 11 Απριλίου 2007 11:48 μμ
Παρόλο που ιστορία του Αχιλλέα και της Πενθεσίλειας είναι γνωστή (και γοητευτική) σε όσους στοιχειωδώς ασχολούνται με την ιστορία, μου έδωσες κίνητρο να ψάξω περισσότερες λεπτομέρειες από διάφορες πηγές. Ήδη αυτά που βρήκα προς το παρόν είναι πολύ ενδιαφέροντα. Θα συνεχίσω.
Επαναλαμβάνω, το κείμενο σου κορυφαίο.
Μην ξεχνάς ότι οι μεγαλύτεροι έρωτες (και στην ιστορία) είναι οι ανεκπλήρωτοι έρωτες.
Η Σαπφώ έγραφε χαρακτηριστικά: "Αν μια αγάπη διαρκεί, είναι γιατί κάτι μένει ακόμη μέσα μας ανικανοποίητο."
Καληνύχτα,
WHYLINE
Penthesileia : Πέμπτη, 12 Απριλίου 2007 11:08 πμ
Whyline,
Ελικρινά σε
ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
θα μου γίνει συνήθεια να περιμένω σχόλιό σου
Είπαμε, δεν είμαι ποιήτρια, δεν είμαι συγγραφέας, μια..story teller εξελίσσομαι..
Η απεικόνιση προέρχεται από την κύλικα του Ζωγράφου της Πενθεσίλειας (έτσι έμεινε γνωστός) και προφανέστατα αντλεί στοιχεία από μύθο και από τη λεγόμενη, μεγάλη ζωγραφική, δηλ. ζωγραφική σε πίνακες ή τοιχογραφίες
και μάλλον επηρεάζεται από την τεχνοτροπία του Πολύγνωτου (κάτι που είναι γνωστό από πηγές κι όχι δυστυχώς από υλικά υπολείμματα).
Οι Αμαζόνες ασκούσαν πάντα μία γοητεία...
κάτι μακρινό, κάτι μυθικό και τόσο απτό, αλλά πέρα από τα κλασικά μοτίβα της γυναικείας φιγούρας.
Κατάλοιπο μιας μητριαρχικής κοινωνίας
που χάθηκε με την μόνιμη εγκατάσταση σε οικισμούς.
Η σύνδεση του ανθρώπου με τις δυνάμεις της φύσης..
η σύνδεση των ελλήνων με την ανατολή...
της αλήθειας με το παραμύθι...
Καλή σου μέρα
ανώνυμος: Πέμπτη, 12 Απριλίου 2007 11:58 μμ
Αγαπητή Penthesileia,
Είναι περίεργο. Τον επόμενο 1 1/2 μήνα έχω 5 ομιλίες και μερικά ταξίδια. Και περιπλανιέμαι στο blog!! Αν και τα περισσότερα blogs είναι μάλλον αδιάφορα (όπως σου ξαναείπα), ειδικά για ανθρώπους με περιορισμένο χρόνο, φαίνεται ότι κάτι βρήκα στο δικό σου. Και μάλλον κάτι πήρα.
Λυπάμαι μόνο που ενώ ήμουν πριν λίγες μέρες στο Μόναχο δεν μπόρεσα να επισκεφθώ το μουσείο. Θα έβλεπα δια ζώσης το αγγείο με την παράσταση.
Ποιήματα δεν μπορώ να γράφω, μου αρέσουν όμως. Ρίξε μια ματιά σε ένα του Καρυωτάκη (τον συμπαθώ τον συγκεκριμένο ποιητή).
ΧΑΜΟΓΕΛΟ
Χωρίς να το μάθει ποτέ, εδάκρυσε,
ίσως γιατί έ π ρ ε π ε να δακρύσει,
ίσως γιατί οι συφορές έ ρ χ ο ν τ α ι.
Απόψε είναι σαν όνειρο το δείλι"
απόψε η λαγκαδιά στα μάγια μένει.
Δεν βρέχει πια. Κι η κόρη αποσταμένη
στο μουσκεμένο ξάπλωσε τριφύλλι.
Σα δυο κεράσια χώρισαν τα χείλη"
κι έτσι βαθιά, γιομάτα ως ανασαίνει,
στο στήθος της ανεβοκατεβαίνει
το πλέον αδρό τριαντάφυλλο τ' Απρίλη
Ξεφεύγουνε απ' το σύννεφον αχτίδες
και κρύβονται στα μάτια της" τη βρέχει
μια λεμονιά με δυο δροσοσταλίδες
που στάθηκαν στο μάγουλο διαμάντια
και που θαρρείς το δάκρυ της πως τρέχει
καθώς χαμογελάει στον ήλιο αγνάντια.
Κ. Καρυωτάκης
Καληνύχτα,
WHYLINE
ανώνυμος: Παρασκευή, 13 Απριλίου 2007 11:20 μμ
Αγαπητή Penthesileia,
Τί έχει ο υπολογισtής;
Πιστεύω να απο(αντι)κατασταθεί γρήγορα.
"....Έξαφνα, μεσ΄ την απελπισία τους οι Τρώες αντίκρυσαν από μακριά να φθάνει κάποια απροσδόκητη γι΄ αυτούς βοήθεια.
Ήταν η Πενθεσίλεια, η βασίλισσα των Αμαζόνων, που ξεκινώντας από τις όχθες του Θερμώδοντα ποταμού κι΄ απ΄ τα βουνά του Πόντου με τον γυναικείο στρατό της, ερχόταν να κτυπήσει τους Αχαιούς και να σώσει την Τροία.
Καβάλα στο γοργό άλογο της, όπως και ολόκληρος ο γυναικοστρατός που την ακολουθούσε, αστραποβολούσε από άγρια θεϊκή ομορφιά, πεντάμορφη μέσα στο πλήθος των παρθένων της, σαν τη λαμπρή σελήνη μέσ΄στ΄ αστέρια......".
Ομήρου Ιλιάδα
Καληνύχτα,
WHYLINE
ανώνυμος: Σάββατο, 14 Απριλίου 2007 11:45 μμ
Αγαπητή Penthesileia,
Ελπίζω ο υπολογιστής σου να μην έπαθε ανήκεστη βλάβη και χαθείς για καιρό. Δεν νομίζω όμως ότι είναι δύσκολο, ούτε δαπανηρό (σήμερα) να αντικατασταθεί ένα τέτοιο μηχάνημα που πολλές φορές μας κάνει τη ζωή δύσκολη.
Η σιγή μού φέρνει στο νου αυτό που λέει ο Τσέχωφ: «η ύψιστη έκφραση της ευτυχίας (ή της δυστυχίας) είναι η σιωπή». Είναι άραγε αλήθεια;
Καληνύχτα,
WHYLINE
ανώνυμος: Κυριακή, 15 Απριλίου 2007 11:40 μμ
Αγαπητή Penthesileia,
Ελπίζω όταν θα διορθωθεί ο υπολογιστής σου, να έχουν διασωθεί τα σχόλια. Ίδωμεν. Ελπίζω επίσης να είσαι καλά και ήρεμη.
"Η ζωή ταλαντεύεται πάντοτε ανάμεσα στο σκοτάδι και στο φως, στην ελπίδα και στην απόγνωση, στην καταιγίδα και στη γαλήνη.
Η ζωή πάντοτε ξανακερδίζεται.
Όσοι πιστεύουν πως έφθασαν στο τελευταίο εμπόδιο γελιούνται: υπάρχει πάντα κάποιο άλλο εμπόδιο. Μια μάχη άλλη......
....Γεννιέμαι σημαίνει κιόλας πως άρχισα να πολεμώ, να υποφέρω, σημαίνει πως αποσπάστηκα από τη ζεστή και παθητική γαλήνη της μητρικής κοιλιάς, πως πρέπει να δεχθώ τον πόνο και τη μάχη, γιατί και τα δυο αποτελούν τη ζωή".
Καληνύχτα,
WHYLINE
Penthesileia : Δευτέρα, 16 Απριλίου 2007 10:44 μμ
Whyline, επέστρεψα!
Σε ευχαριστώ για όλα. Για τα σχόλια, για τα κείμενα , για το ποιήμα
Αν ήθελες να με συγκινήσεις (ή να ανιχνεύσεις) ..
έπεσες κοντά...
Συν το γεγονός ότι πήγα Αθήνα για την παρουσίαση του βιβλίου των Μaria R, Περάκης και Βάγγης..
Και πάλι να πω ότι γράφω εδώ και αν μπορεί κάποιος
να πάρει, θα είμαι υπερήφανη
Όχι οτι κάνω κατι σπουδαίο, απλά γιατί μοιράζομαι...
Και φυσικά παίρνω κι εγώ πολλά...
Για τις απορίες σου...δεν μπορώ να εξηγήσω ποια είμαι,γιατί γράφω έτσι...γιατί...γιατί...
Είναι θαυμάσιο όμως αν μπορώ να δώσω...
ανώνυμος: Τρίτη, 17 Απριλίου 2007 0:07 πμ
Αγαπητή Penthesileia,
Ό,τι ετοιμαζόμουν να γράψω για το blog που βρήκα της αρεσκείας μου και εξαφανίσθηκε σε 2 ημέρες, οπότε διαπίστωσα την επιστροφή σου. Με το καλό.
Διάβαζα τα παλιά σου κείμενα αυτές τις μέρες. Νόμιζα ότι τα είχα δει όλα αλλά μου είχαν διαφύγει κάποια.
Οι απορίες μου είναι μάλλον υποθέσεις υπό μορφή ερωτήσεων και είναι αυτονόητο ότι δεν μπορούν να λυθούν ή να απαντηθούν μέσα από ένα blog. Και ούτε περίμενα φυσικά απάντηση.
Πάντως τα γραπτά σου κάτι λένε και κάτι δίνουν (να είσαι σίγουρη). Αν ανατρέξεις σε διάφορα ιστολόγια θα δεις πόσο κενά περιεχομένου είναι. Θα πρέπει να προσέξεις λίγο την ορθογραφία (όχι πολύ συχνά τα λάθη). Ίσως γίνονται από ταχύτητα γραφής στον υπολογιστή.
Να μη σε ζαλίζω άλλο.
"...Καθένας από μας έχει ανάγκη να ξέρει ότι το μέλλον υπάρχει.
Καθένας από μας έχει ανάγκη να αφήσει κάποιο αχνάρι απ΄ το πέρασμα του ανάμεσα στους ανθρώπους...".
Καληνύχτα,
WHYLINE 16-04-07 / 23:20
Penthesileia : Τρίτη, 17 Απριλίου 2007 0:22 πμ
Ανάγκη να αφήσει αχνάρι;...
Ανάγκη..ματαιοδοξία..αναζήτηση αθανασίας...φόβος της λήθης... θα έλεγα..
Χμ...λαθάκια,ε? Αχ,είμαι μια βιαστική που όλο λέω ότι θα επιστρέψω να διορθώσω τα λάθη κι όλο το ξεχνάω!
χμ..κοίτα που η Πενθεσίλειά μου (ναι, δική μου είναι αυτή εδώ) έγινε σημείο συνάντησης και συζήτησης.. Ενδιαφέρον...
Αφού είναι υποθέσεις, θα μεινουν έτσι...
Όπως υποθέσεις θα μείνουν προς το παρόν και οι δικές μου σχετικά με το δικό σου Blog...
Μια απορία όμως θα μου λύσεις: τι εννοείς οτι ετοιμαζόσουν να γράψεις ; Να μου αφήσεις σχόλιο εννοείς σχετικα΄με την απουσία μου;
Και να πω και κάτι ακόμα..
Δεν θεωρώ ότι έχω εικόνα των blogs που υπάρχουν συνολική. Αλλά, μια που και εγώ και εσύ περιδιαβαίνουμε και ανασαίνουμε εδώ γύρω, είναι λίγο άκομψο να γενικεύουμε.
Καταλαβαίνω τι εννοείς, αλλά να σημειώσω ότι ακούγεται..κάπως....
Χαίρομαι που σε ξαναβρίσκω
Καλό σου βράδυ WhyLine
ανώνυμος: Τρίτη, 17 Απριλίου 2007 10:49 μμ
Αγαπητή Penthesileia,
Πράγματι είναι ενδιαφέρουσα η συνάντηση σ΄ αυτή τη σελίδα. Εξάλλου είναι τόσο όμορφο το post!!
Ναι, θα έγραφα ένα σχόλιο για την απουσία σου, που αν συνεχιζόταν θα το θεωρούσα εγώ ατυχία μου μια και το blog μού κινούσε το ενδιαφέρον.
Έχεις δίκηο. Η γενίκευση είναι άδικη. Προσωπικά επισκέπτομαι μόνο 2-3 blog φίλων και συναδέλφων και ανελλιπώς το δικό σου. Έτσι πράγματι δεν έχω συνολική θεώρηση.
Τις απορίες σου για το blog μου είναι λίγο δύσκολο προς το παρόν να σου τις λύσω και ειδικά δημοσίως. Ίσως κάποια στιγμή στο έστελνα σε ένα e-mail (όταν και αν στο ζητούσα και όταν και αν θα είχες την ευγενή καλωσύνη να μου το δώσεις). Είναι τελείως διαφορετικό από το δικό σου. Ανεξάρτητα από το τι γράφεις ορισμένες φορές, πιστεύω ότι είσαι πνευματικό άτομο και θα με ενδιέφερε η γνώμη σου για μια προσπάθεια που μου «τρώει» αρκετό χρόνο. Θα μου πεις ποιος με υποχρεώνει να γράψω. Κανείς. Αυτά είναι εσωτερικές ανάγκες μάλλον.
Νομίζω ότι μερικά κείμενα σου ίσως είναι επιτηδευμένα σκληρά. Πολλές φορές θέλουμε να δημιουργούμε καταστάσεις που μας βασανίζουν,ίσως για να έχουμε να ασχολούμαστε με κάτι. Συγχώρεσε με αν κάνω λάθος. Προσπαθώ να ανιχνεύσω, όπως είπες σε προηγούμενο σχόλιο.
Όσον αφορά τα αχνάρια, τη λήθη, τη ματαιοδοξία& δεν νομίζω ότι είναι έτσι. Στο μικρό φωτεινό διάλειμμα μας σ΄ αυτή τη γη μπορούμε και πρέπει να αφήσουμε ένα μικρό ίχνος. Ένα μικρό στίγμα. Όχι για μας. Αλλά για τους άλλους. Βοηθώντας τους. Ποικιλοτρόπως. Έτσι συντελείται η πρόοδος. Η όποια πρόοδος.
Είχα δίκηο στο «ω». Φαίνεται πιο ωραίο τώρα.
Ο «Κύκλος» καλογραμμένος. Πιστεύεις όμως ότι αξίζει τόσος κόπος και τόσος πόνος για κάτι πιθανόν τελειωμένο; Η «Πηγή» μού φαντάζει σαν συμπλήρωμα του «Κύκλου».
Μάλλον όμως ξέφυγα στον σχολιασμό μου και ίσως υπεισήλθα σε πιο προσωπικά θέματα. Συγγνώμην αν είναι έτσι.
Καληνύχτα,
WHYLINE
Penthesileia : Τρίτη, 17 Απριλίου 2007 11:18 μμ
Πυκνός ο λόγος σου αγαπητέ μου
και απαιτεί απαντήσεις.
Αν προσέξεις, αυτό το ποστ μού έδωσε το προσωνύμιό μου.
Μέχρι τότε υπέγραφα ως "άγνωστη". Βρήκα όμως την θέση μου εδώ, αισθάνθηκα σιγουριά(όχι μόνο από την υποδοχή που είχα από άτομα που εκτίμησα, αλλά εσωτερική σιγουριά).
Επιτηδευμένα σκληρά? Χα! Σε διαβεβαιώνω πως όχι.
Κυνικά ίσως....Ρεαλιστικά, θα μπορούσες να πεις...
Μονόλογοι, επίσης... Αλλά όχι επιτηδευμένα.
Χα! Να δημιουργώ καταστάσεις για να ασχολούμαι με κάτι? Χαχα! Η δημιουργία δεν είναι δική μου. Δική μου είναι η προαπάθεια να πετάξω μακριά...να σπάσω κλωστές...
Διαβάτης είμαι απλά..κι εννίοτε σκοντάφτω..Απλά οι πτώσεις κουραζουν.. κάθε προσπάθεια να σηκωθείς, κάθε προσπάθεια να πετάξεις ξανά...
Να βοηθήσω λες....Αναρωτιέμαι μερικές φορές (και πληθαίνουν πια) αν αυτός είναι ο προορισμός της δικής μου υπαρξης, της σύντομης ύπαρξης σε αυτό το ατελείωτο ταξίδι του χρόνου.
Η μόνη περίπτωση που θα θεωρούσα το εμαιλ χρήσιμο, θα ήταν η αμηχανία που θα έφευγε αναλύωντας κάποια πράγματα σε αυτόν τον χώρο όπου εκτίθεμαι, αλλά δεν θέλω να εξηγώ δημοσίως.
Και η απορία μου έχω για το μπλογκ σου δεν διατυπωνεται γιατι δεν υπάρχει λόγος. Αν..αν...θελήσεις εσύ, θα σημαίνει ότι αισθανεσαι την ανάγκη. Κανένας δεν ζητά και δεν περιμενει..Δεν χρειάζεται...
Καλογραμμένος ο "Κύκλος"...Αυθόρμητος ήταν. ¶γγιξαν τα δάχτυλά μου το πληκτρολόγιο και βγήκε αυτό.
Κάπου εκεί μέσα υπήρξες για μια στιγμούλα.
Αλλά ήταν για μένα, για κάποια πρόσωπα, για κάποιο πόνο..μάλλον , για κάθε πόνο που ακουμπά στον ώμο μου. Δυστυχώς έχω το κακό να αισθάνομαι αυτό που αισθάνεται ο άλλος. Το βιώνω. Και δυστυχώς ξυπνά θύμησες που παλεύω να κρατήσω νεκρές.
Όμως ο πόνος που αναφέρομαι είναι ολοζώντανος.τρέφεται καθε νύχτα,μεγαλώνει κάποια ξημερώματα που βάφεται ροζ-το ροζ που μίσησα, και μεσημέρια μου έστρεψε το πρόσωπο σε έναν τοίχο...σε έναν συγκεκριμένο τοίχο...κι έγινε το τείχος των δακρύων μου...Αρχικά για τη δική μου απώλεια της στιγμής...Τώρα πια για την αδυναμία μου να αλαφρύνω τον πόνο άλλου...
'Βώλος", 'Κύκλος' και 'Πηγή' μια ακολουθία...Κι ακόμα δεν έκλεισε ο κύκλος... ακόμα όχι..
ανώνυμος: Τρίτη, 17 Απριλίου 2007 11:58 μμ
Γιατί μου επιτίθεσαι; Το σχόλιο μου δεν ήταν εχθρικό απέναντι σου. Τουναντίον. Και να σκεφθείς ότι ήθελα να κλείσω το σχόλιο με την εξής φράση: "Η συζήτηση αυτή με ηρεμεί". Δεν τόγραψα όμως.
Από την όλη επιθετικότητα με ανακούφισε κάπως η φράση
"Κάπου εκεί μέσα υπήρξες για μια στιγμούλα".
Μια σύγχρονη νεαρά αοιδός ξέρεις τι λέει σ΄ένα τραγούδι; "Ό,τι αξίζει είναι οι στιγμές".
WHYLINE
Penthesileia : Τετάρτη, 18 Απριλίου 2007 0:27 πμ
xm...αναρωτιέμαι πού είδες την επίθεση...
Το ξαναδιαβάζω...Μήπως το γέλιο μου το σαρκαστικό?
Δεν έχει να κάνει με εσένα WhyLine, αν αυτό εξέλαβες ως επίθεση.
Τόσα έγραψα, τόσα έβγαλα από με΄σα μου...πού ήταν η επίθεση? Αν κατι ήταν αυτό που σε έκανε να σκεφτείς αυτό, θα μπορούσες να μου εξηγήσεις για να κατανοήσω?
Σε διαβεβαιώνω όμως πως χαρά νιώθω με τη συζήτηση αυτή
Θα επιτεθόμουν αν ένιωθα ότι απειλούμαι, και δεν νιώθω τίθεται τέτοιο θέμα φυσικά.
'Η αν ήθελα να κατακτήσω κατιο...άρα πάλι δεν υπάρχει λόγος...
Α...κι αν ανοίξεις το μπλογκ μου, θα δεις το εμαιλ μου ψηλά...
Χμ...με ξάφνιασες...
ανώνυμος: Τετάρτη, 18 Απριλίου 2007 0:39 πμ
Ευχαριστώ,
Καλό (και ήρεμο) βράδυ.
WHYLINE
Penthesileia : Τετάρτη, 18 Απριλίου 2007 0:47 πμ
xm...xm..xm...
Οψόμεθα λοιπόν
Καλό σου βράδυ
ανώνυμος: Τετάρτη, 18 Απριλίου 2007 3:15 μμ
Πολύ ευαίσθητο το ποίημα. Το διάβασα το πρωί. Ήθελε κάποιες διορθώσεις. Πρόλαβες όμως και τις έκανες τώρα που το ξαναείδα για να τις επισημάνω.
Χαιρετώ (προς το παρόν)
WHYLINE
Penthesileia : Τετάρτη, 18 Απριλίου 2007 5:44 μμ
WhyLine,
γύρισα για να ξαναφύγω βιαστική
Ναι, αυτό το ποίημα δεν με ικανοποιεί πλήρως.
Θέλει δουλειά..Αλλά εχω μια συνήθεια: ό,τι ζητά να βγει από μέσα μου, ό,τι απαιτητικά προσπαθεί να ξεχυθεί, το αφήνω ελεύθερο...και επανέρχομαι ίσως καποια στιγμή αν νιώσω αυτή την ανάγκη να διορθώσω.
το post έγινε πριν φύγω για δουλειά κι ακομα τριγυρίζει στο μυαλό μου..κατι θέλει...κάτι ακόμα...
Ευχαριστώ για τις επισημάνσεις
(χμ...περιμένω και για άλλα παλαιοτερα που ακόμα δεν σχολίασες...είναι κάποια που τα θεωρω χαρακτηριστικά μου..)
ανώνυμος: Τετάρτη, 18 Απριλίου 2007 11:26 μμ
Αγαπητή Penthesileia,
Το ποίημα είναι εξαιρετικό. Μην άγχεσαι (και γιαυτό). Όσον αφορά τα άλλα, δώσε μου λίγο χρόνο. Είμαι πολύ απασχολημένος αυτόν τον καιρό (στο είχα πει). Μην ξεχνάς ότι ήδη απασχολούμαι πολύ και καθημερινά με το blog (και έχω αφήσει πίσω κάτι που έπρεπε να κάνω αυτήν την περίοδο). Δεν πειράζει όμως. Το κάνω με μεγάλη μου ευχαρίστηση και νοιώθω σαν να συζητώ με κάποιον που γνωρίζω από καιρό. Αν μου δώσεις λίγο ακόμη καιρό θα στείλω ένα πολύ ενδιαφέρον pdf. By the way, έστειλα ένα δοκιμαστικό e-mail. Δεν γνωρίζω αν αντιλήφθηκα καλά τη διεύθυνση. Αν όχι, θα δοκιμάσω και στη δεύτερη επιλογή.
Καληνύχτα,
WHYLINE
Penthesileia : Τετάρτη, 18 Απριλίου 2007 11:48 μμ
Καλώς τον κι απόψε
Αγχώνομαι και για αυτό είπες? Και για ποια άλλα? (χμ...) Δεν ανυπομονώ για τα άλλα με την έννοια ότι σε πιέζω.Καταλαβαίνω πως έχεις πιεσμένο πρόγραμμα και με ευχαριστεί που βρίσκεις χρόνο για μια βολτα από τη γειτονιά μου.
Με τιμα αυτό που λες "σαν να με γνωρίζεις από καιρό"
Δεν ξερω γιατί ή πώς, αλλά αυτό κάνω να νιώθουν οι άλλοι...
Σου έχω πει ότι δεν περιμένω κάτι παρά μόνο όταν κάποιος θελήσει και μπορέσει.
Και όχι, δεν ήρθε εμαιλ.
Α, και για κάτι που είεπς ότι σε τρώει και θα ήθελες τη γνώμη μου (αν κατάλαβα καλά)...εδώ θα είμαι ελπίζω για αρκετό καιρό ακόμα
Καλό σου βράδυ
ανώνυμος: Πέμπτη, 19 Απριλίου 2007 1:05 πμ
Τώρα μάλλον κοιμάσαι, αλλά θα το δεις αύριο. Διάβασε λίγο πιο προσεκτικά τα γραφούμενα μου. Εννοούσα το blog μου που μου τρώει χρόνο και κάποια στιγμή θα ήθελα τη γνώμη σου γιαυτό.
Έλαβα την απάντηση. Ευχαριστώ.
Μάλλον θα πρέπει να σκεφτώ και τον ύπνο τέτοια ώρα που είναι.
Καλό ξημέρωμα.
WHYLINE
Penthesileia : Πέμπτη, 19 Απριλίου 2007 1:22 πμ
Ο ύπνος με έχει σκεφτεί εδώ και ώρες.
Απλά εγώ του ξεφέυγω και δεν του παραδίνω τα όπλα
Τώρα όμως επιλέγω εγώ να πάω σε αυτόν
Καλό σου βράδυ
ανώνυμος: Σάββατο, 21 Απριλίου 2007 1:17 πμ
Αγαπητή Penthesileia,
Επιτέλους μπορώ και ξαναγράφω σχόλιο. Eίμαι στο Μέτσοβο. Ωραία βραδιά. Κάποια συγκέντρωση που είχαμε διανθίστηκε από στίχους και λόγια του σκηνοθέτη Παντελή Βούλγαρη, ο οποίος μας παρουσίασε και ένα παλιό του έργο. Ήταν η καλλιτεχνική παρένθεση μιας επιστημονικής συγκέντρωσης.
Το "μυστικό" εκπληκτικό. Οι "βαρκούλες" καλές. Αν ξέρεις πόσες βάρκες έχω σε φωτογραφίες. Μου αρέσει να τις φωτογραφίζω.
Καληνύχτα,
WHYLINE
Penthesileia : Σάββατο, 21 Απριλίου 2007 1:24 πμ
WhyLine,
Συνεχίζεις να με εκπλήσσεις.Δεν πίστευα πως απόψε θα είχα σχόλιό σου. Χαίρομαι που λύθηκε το πρόβλημα.
Νομίζω ότι θα πρέπει να ήταν μια όμορφη βραδιά με τέτοια εμπειρία καλλιτεχνική.
Όσο για το μυστικό μου...χμ..δεν θα έλεγα και πολύ καλό...
Οι βαρκούλες μου δεν έχουν ρίμα, αλλά...ήταν ανάγκη να γεννηθούν..
Σε ευχαριστώ για την σκέψη σου
Καλά να είσαι και καλό σου βράδυ
ανώνυμος: Σάββατο, 21 Απριλίου 2007 11:59 μμ
Διαβαζε και κανένα μαιλ.
Just for goodnight
WHYLINE
Penthesileia : Κυριακή, 22 Απριλίου 2007 0:10 πμ
WhyLine,
εχεις δίκιο. Το εμαιλ το κοιτώ αραιά
Σου απάντησα τώρα.
Σε ευχαριστώ για την σκέψη
Καλό σου βράδυ once more
ανώνυμος: Δευτέρα, 30 Απριλίου 2007 9:48 μμ
You are continuing to paint using words.
Have a look to mail.
Penthesileia : Τρίτη, 1 Μαΐου 2007 0:08 πμ
U've got 2
ανώνυμος: Τετάρτη, 2 Μαΐου 2007 10:16 μμ
Το να μπορείς να αγαπάς ίσως είναι καλύτερο και από το να μπορείς να αγαπιέσαι.
Μην ξεχνάς ότι η ευτυχία είναι κάτι που μπορείς να το προσφέρεις άνετα χωρίς να το κατέχεις ο ίδιος.
W-L
Penthesileia : Τετάρτη, 2 Μαΐου 2007 10:40 μμ
Αγαπητέ μου
πόσο δίκιο έχεις!
ανώνυμος: Παρασκευή, 4 Μαΐου 2007 0:12 πμ
Ορθά όσα αναφέρονται για την ελευθεροτυπία, σε μια χώρα βέβαια που τα πάντα είναι ελεύθερα και που βιώνει τη μεγαλύτερη δημοκρατικότητα στην ιστορία της.
Ωστόσο, επίτρεψε μου να πω (εντελώς καλόπιστα και χωρίς διάθεση κριτικής) ότι το συγκεκριμένο post δεν "δένει" με το όλο ύφος του ιστολογίου.
Have a good night.
W-L
ανώνυμος: Κυριακή, 13 Μαΐου 2007 9:53 μμ
Όμορφο το "Καλοκαιρινό".
Μου δίνει όμως μια αίσθηση διαφορετική από αυτή που προσλαμβάνω από τα άλλα σου ποιήματα. Ίσως είναι οι ομοικαταληξίες.
Ανάλαφρο.
Επιμένω να μου αρέσουν υπερβολικά το Butterfly και το Τελευταία θυσία.
W-L
ανώνυμος: Κυριακή, 13 Μαΐου 2007 11:22 μμ
Επανήλθες στο γνώριμο ύφος.
Πολύ καλό. Θα το μελετήσω εκ νέου και θα σου κάνω και άλλο σχόλιο.
W-L
Penthesileia : Κυριακή, 13 Μαΐου 2007 11:25 μμ
Χαίρομαι που επέστρεψες
Ναι και για μένα το "η θυσία' είναι μοναδικό κι αγαπημενο...
Όσο για το καλοκαιρινό....ήταν κάτι που μου ήρθε στην παραλία (και το έγραψα στο κινητό μην το ξεχάσω!)
Δες την απάντησή μου στο σχόλιο του Στέλιου..με επανέφερε!
Και νομίζω ότι η επόμενή μου εγγραφη θα είναι πιο οικεία σε πολλούς (χαχα..όντως πολλοί ξενίστηκαν με το ανάλαφρό μου!)
Penthesileia : Κυριακή, 13 Μαΐου 2007 11:32 μμ
Send it again as an attachment please your email
ανώνυμος: Δευτέρα, 14 Μαΐου 2007 8:54 μμ
Πολύ τρυφερό το "μην". Μου άρεσε.
W-L
Penthesileia : Τετάρτη, 30 Μαΐου 2007 4:51 μμ
check yous email.I've sent some
ανώνυμος: Τετάρτη, 30 Μαΐου 2007 10:28 μμ
Είναι πολύ δυνατό. Μπράβο. Αό που αντλείς τόση έμπνευση;
Penthesileia : Τετάρτη, 30 Μαΐου 2007 10:32 μμ
Από πού? Από την καθημερινότητά μου..από τον μυστικό μου κήπο...
Σε ευχαριστώ
ανώνυμος: Τετάρτη, 30 Μαΐου 2007 11:32 μμ
Αφορούσε το "εσύ". Είναι εξαιρετικό. Εν τω μεταξύ έγραψες και άλλο. Δεν σε προλαβαίνουμε μικρή μου.
wl
Penthesileia : Πέμπτη, 31 Μαΐου 2007 1:27 πμ
Μικρή μου?
))
Καλό σου βράδυ μικρέ
Και θα σου γράψω ίσως κάποια στοιχεία
για το Εσύ...
ανώνυμος: Πέμπτη, 31 Μαΐου 2007 6:00 μμ
Περιμένω τα στοιχεία.
"ουκούν, όταν δή μη σθένω, πεπαύσομαι"
"ού συνεχθείν, αλλά συμφιλείν έφυν"
Πολλοί δυνατοί στίχοι του Σοφοκλή, ειδικά ο δεύτερος.
Πλην όμως στην τραγωδία και το δεύτερο το λέει γυναικείο στόμα, η Αντιγόνη.
ΜΙΚΡΗ ΜΟΥ!
Penthesileia : Πέμπτη, 31 Μαΐου 2007 6:17 μμ
Axa! Γνωρίζεις ή έψαξες?
εγώ, η μικρή..
)))
Ναι, και τα δύο τα λέει η Αντιγόνη. Αλλά νομίζω ότι έχουν σημασία ανεξαρτήτου φύλου..Ειδικά αν το πουν αντρικά χείλη αποκτά μια γλυκύτητα απρόσμενη...
Παίζω εξάλλου με το Ανδρο-γυνο, με το Εγώ=πρωταγωνίστρια - Θεατής, Με το Εγώ- Εσύ, με το 2...
ανώνυμος: Πέμπτη, 31 Μαΐου 2007 7:15 μμ
Μπορεί να έκανα (για δεύτερη φορά σε τόσο διάστημα) λάθος ορθογραφικό (το "πολλοί δυνατοί.." φυσικά θέλει "πολύ δυνατοί..."), αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν γνωρίζουμε τίποτε. Όταν παρασύρεσαι από τη βιασύνη των γυναικών (που δεν ξαναδιαβάζουν τα κείμενα τους), μοιραίο είναι να κάνεις λάθη(ορθογραφικά).
Η "Αντιγόνη" είναι κλασικό κείμενο ακόμη και για άτομα θετικής κατεύθυνσης.
Πράγματι, δεν έχει σημασία ποιος το λέει (άνδρας ή γυναίκα). Σημασία έχει η έννοια του στίχου, που για πολλούς αποτελεί τον ύμνο προς την αγάπη (πολλά πολλά χρόνια πριν το "αγαπάτε αλλήλους").
ΜΙΚΡΗ ΜΟΥ!!
Penthesileia : Πέμπτη, 31 Μαΐου 2007 8:23 μμ
Αγαπητέ μου,
(One point!)
)
αν παρασύρεσαι δεν φταίει η βιασύνη κάποιων
αλλά η δική σου διάθεση να παρασυρθείς
Συν το γεγονός ότι μια γυναίκα που δεν ξαναδιαβάζει τα κείμενά της (και έχω εξηγήσει το γιατί), σε κάνει να ξεχνιέσαι ...χμ...σημαίνει ή δυνατό χαρακτήρα δικό της
ή δική σου αδυναμία
ανώνυμος: Πέμπτη, 31 Μαΐου 2007 8:51 μμ
Ορθότατη η πρώτη παράγραφος! Γιατί να μην ξαναδιαβάζω εγώ τα κείμενα μου;
Ίσως ορθή και η δεύτερη! Το ποιος βέβαια είναι δυνατός και ποιος αδύνατος σε γενικές γραμμές θέλει μεγάλη συζήτηση. Another time.
Η ουσία είναι ότι δεν μπορώ να σε πιάσω από πουθενά.
Από οποιαδήποτε γωνία. Αυτό μάλλον δύναμη δείχνει.
ΜΙΚΡΗ ΜΟΥ!!!
ανώνυμος: Πέμπτη, 31 Μαΐου 2007 9:39 μμ
Τώρα το έψαξα, για να βρω τους στίχους: 91 και 523
Και είναι "ούτοις".
ΝΑΙ ΜΙΚΡΗ ΜΟΥ!!!!
Penthesileia : Πέμπτη, 31 Μαΐου 2007 10:12 μμ
είναι "ούτοι" και για αυτό το παρέλειψα!
Χμ...χαίρομαι που έχεις καλή διάθεση
Και κυρίως που παραδέχεσαι! Σπάνιο για άντρα αυτό!
(αυτό ήταν "καρφάκι" )
Και δεύτερη φορά που γράφεις ότι δεν με πιάνεις από πουθενά.Ίσως γιατί οι γωνίες πολλές..ίσως γιατί δεν υπάρχει καμία.....κύκλος....ϊσως και τα δύο ....άτοπο?
Μικρέ μου
ανώνυμος: Σάββατο, 2 Ιουνίου 2007 11:12 μμ
Βλέπω ότι οι αιώνες αυξάνουν ταχύτατα. What does this mean? Πολύ καλό το κομμάτι.
Penthesileia : Κυριακή, 3 Ιουνίου 2007 3:44 πμ
My dear..this is my life...
ανώνυμος: Δευτέρα, 4 Ιουνίου 2007 9:29 μμ
Ξαναδιάβαζα όλα τα σχόλια. 51(+1 αυτό)κάτω από την Πενθεσίλεια. Ενδιαφέρον. Να ένα καλό θέμα για να ενδιατρίψει κάποιος.
ανώνυμος: Τρίτη, 5 Ιουνίου 2007 5:34 μμ
Το αύριο είναι πολύ μακριά.
Have a nice evening.
Penthesileia : Τρίτη, 5 Ιουνίου 2007 6:25 μμ
51 λοιπόν!
Όντως το αύριο είναι πολύ μακριά.
Αν και απαισιόδοξο, είναι ρεαλιστικό.
ανώνυμος: Τρίτη, 5 Ιουνίου 2007 9:58 μμ
54 (+1). Να ένα καλό θέμα διατριβής: "Ο αρχαιοελληνικός λόγος και η επίπτωση του στα νεοελληνικά δρώμενα" (καθώς και ο επηρεασμός της σκέψης και της σχέσης των ανθρώπων)!
Really interesting!
ΜΙΚΡΗ ΜΟΥ!
ανώνυμος: Τρίτη, 5 Ιουνίου 2007 11:26 μμ
Το "περβάζι" είναι πιο δόκιμο από το "πρεβάζι" το οποίο είναι εξίσου σωστό.
ανώνυμος: Τετάρτη, 6 Ιουνίου 2007 10:22 μμ
Γιατί παίζεις όλο με το αύριο;
ανώνυμος: Παρασκευή, 8 Ιουνίου 2007 0:39 πμ
Έντονο. Δυναμική περιγραφή της αιώνιας υποταγής και αγάπης του θηλυκού προς το αρσενικό.
WL
Penthesileia : Παρασκευή, 8 Ιουνίου 2007 8:22 μμ
Χμ...κι αυτό είναι το παραμύθι μου..υποταγή..
ανώνυμος: Παρασκευή, 8 Ιουνίου 2007 11:09 μμ
goodnight
ανώνυμος: Σάββατο, 9 Ιουνίου 2007 2:40 μμ
ΚΑΛΟ Σ-Κ
ανώνυμος: Τρίτη, 12 Ιουνίου 2007 10:29 μμ
Really, thanks a lot.
ανώνυμος: Κυριακή, 17 Ιουνίου 2007 0:39 πμ
Πάντα ακούμε. Συνεχώς αφουγκραζόμαστε.
Goodnight
Θοδωρής : Τετάρτη, 20 Ιουνίου 2007 11:22 πμ
Πενθεσίλεια... αν μπορούσες να ξέρεις κάτι από το σύντομο παρελθόν μου, θα κατακλάβαινες πως ένιωθα όταν διάβαζα την δική σου απόδοση.
Το μόνο που μου μένει να πώ είναι ένα "ευχαριστώ" και μια παράκληση.
Αν στο μυαλό σου το έχεις ακόμη περισσότερο ανεπτυγμένο.. χάρισρε το μας κι εδώ...
Να'σαι καλα!!!
Penthesileia : Τετάρτη, 20 Ιουνίου 2007 12:26 πμ
Θοδωρή! χαίρομαι που το βρήκες τελικά!
Δεν υπάρχει ευχαριστώ από εσάς. Εγώ θα το πω που το διαβάσατε.
Δεν ξέρω όντως το παρελθόν, ούτε το παρόν σου, αλλά αν κάπου ευχαριστήθηκες την ιστορία μου, ευχαριστιέμαι κι εγώ.
Όσο για την μεγαλύτερη απόδοση..χμ...συνήθως γράφω την στιγμή που έχω διάθεση και βγαίνει μονη της η ιστορία. Μετά δε μπορώ να την ξαναπιάσω ....
Καλή σου μέρα
Θοδωρής : Τετάρτη, 20 Ιουνίου 2007 6:51 μμ
Τότε... θα συμπληρώσω την ιστορία σου με την δική μου απόδοση που κρατάω στο μυαλό μου εδώ και πολλά-πολλά χρόνια...

Να΄σαι καλά!!!
Penthesileia : Τετάρτη, 20 Ιουνίου 2007 7:22 μμ
Xμ...αυτή τη δική σου απόδοση, θα τη μάθουμε κι εμείς???
Θοδωρής : Πέμπτη, 21 Ιουνίου 2007 1:29 πμ
ήδη μπορείς να την μάθεις
ανώνυμος: Τετάρτη, 11 Ιουλίου 2007 0:32 πμ
Καλή η ιστορία σου. Καλογραμμένη. Θέλει ελάχιστες διορθώσεις. Είναι σαφώς αλληγορική και δεν ξέρω αν απηχεί κάποια δικά σου συναισθήματα, εμπειρίες ή είναι τελείως φανταστική.
Επιμένω στη διττή μορφή των κειμένων σου. Η διαφορά είναι μη ερμηνεύσιμη για μένα τουλάχιστον. Δεν μπορώ να ερμηνεύσω τις διαφορές γραφής.
Και μην νευριάσεις για ό,τι δεις ανιχνεύοντας το ιστολόγιο.
My best goodnight.
Have a nice (and not very busy)day tommorow.
WL
Rania: Τετάρτη, 25 Ιουλίου 2007 3:08 μμ
Θλιβερή ιστορία...Μήπως μπορεί κάποιος να μου δώσει στοιχεία για τις Αμαζόνες,όπως ονόματα κτλ;
Penthesileia : Τετάρτη, 25 Ιουλίου 2007 6:34 μμ
Καλησπέρα Ράνια. η ιστορία της Πενθεσίλειας ανήκει στον Ομηρικό κύκλο και αναφέρεται στην Ιλιάδα.
Στοιχεία μπορείς να βρεις σε κάποιες ιστοσελίδες όπως
http://el.wikipedia.org (εδώ έχει στοιχεία για τον Ζωγράφο της κύλικας
http://www.geocities.com/artemisgr.geo/gr-amaz.html
www.geocities.com
www.wikipedia.com
www.google.com
Από τις πιο ονομαστές είναι η Πενθεσίλεια, η Αντιόπη και η Ιππολύτη. Θεωρείται και ότι η Εκάβη καταγόταν από τις Αμαζόνες.
Ένα από τα βιβλία που θυμάμαι τώρα είναι του Ι.Κακριδή, Ελληνική Μυθολογία.
Χαίρομαι που συναντηθήκαμε
ανώνυμος: Τρίτη, 31 Ιουλίου 2007 0:43 πμ
Ιππολύτη, γλυκειά μου.
Επέστρεψα μόλις προ 15΄.
Αύριο νεότερα.
Γιατί η ξεκούραση σε κάνει να νοιώθεις ερείπιο όταν επιστρέφεις;
Χάρηκα που κάτι βρήκα (έστω και ελάχιστο) επιστρέφοντας.
Δεν έπρεπε να σε ακούσω αγαπητή μου Πενθεσίλεια και να αποκοπώ από τον "πολιτισμό
".
Καληνύχτα,
L
Penthesileia : Τρίτη, 31 Ιουλίου 2007 9:09 πμ
Αχα! Επέστρεψες με.. διορθώσεις βλέπω!
Αν έλεγα πως μου έλειψαν θα έλεγα...αλήθεια
Και καλά έκανες και αποκόπηκες από πολιτισμό.
Εγώ να δεις πώς το περιμένω, αλλά μακρινό το όνειρο.
Καλώς ήρθες μικρέ
ανώνυμος: Τρίτη, 23 Οκτωβρίου 2007 1:09 πμ
Καιρό είχα να γράψω σ΄αυτή τη σελίδα. Την πιο αντιπροσωπευτική σου ίσως.
Ενίοτε εξαφανίζεσαι επί ημέρες. Θα μου πεις: κι άλλοι εξαφανίζονται. Συγκυρίες μικρή μου.
Μετά τον καθηγητή τι άλλο έχει σειρά; Αλήθεια τόσο άχρηστος ήταν αυτός ο καθηγητής; Τελικά το παιδί το είδε ή όχι; Θα ήταν καλύτερο να το έβλεπε ή όχι; Και η μαθήτρια;
Ωραία πάντως η αφήγηση.
Η περιήγηση ανά την Ελλάδα πως πάει; Πότε επιστρέφουμε στα πάτρια εδάφη;
Χάλασαν και όλα τα τηλέφωνα!
Την καληνύχτα μου.
WL
ανώνυμος: Δευτέρα, 26 Νοεμβρίου 2007 8:30 μμ
thanks and best wishes again
Penthesileia : Δευτέρα, 26 Νοεμβρίου 2007 11:10 μμ
i thank you, very much! for everything!
μαρω: Πέμπτη, 13 Δεκεμβρίου 2007 2:38 μμ
ψαχνοντας για τον Κλαιστ έφτασα σε σας. πολυ ωραιο το blog. .
Penthesileia : Πέμπτη, 13 Δεκεμβρίου 2007 9:44 μμ
Μάρω, ευχάριστη η έκπληξη που ακόμα ανακαλύπτει κάποιος αυτή την εγγραφή μου, η οποία είναι από τις χαρακτηριστικές και αγαπημένες μου.
Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
Καλό βράδυ.
Αρτάνις: Τετάρτη, 2 Ιανουαρίου 2008 8:53 μμ
Αγαπητή Πενθεσιλεια, ειναι πολύ ωραίο το κείμενο, αν και εγω σε δικό μου Blog παραθετω διαφορετική θεωρία. Όμως ούτε η αποδοση του Κοϊντου Σμυρναίου μπορω να πω οτι με κάλυψε, μαλλον επειδη θα προτιμουσα την εκδοχη του Απουλικου κρατήρα της Βοστώνηςτου Αχιλλέα Θερσιτοκτόνου. Είναι πολυ κοντα στο ποίημα σου, πιστεύω θα σου αρεσει η απεικονιση. Και κατι ακόμα: Ο Εξηκίας είναι εκεινος που δίνει την ορθόδοξη αντίληψη περι της μονομαχιας, και όχι τόσο η ερ/ρφη κύλικα του Μοναχου ή η ασπιδα του Φιλίππου. Κοίταξε και την μελ/ρφη υδρία του Λονδίνου.
Penthesileia : Πέμπτη, 3 Ιανουαρίου 2008 0:04 πμ
Αγαπητή μου Αρτάνις (ή κάνω λάθος στο φύλο
σε ευχαριστώ για τα τις πληροφορίες. Πολύτιμες!
Ναι, θα έλεγα ότι ο μελανομορφος αμφορέας του Εξηκία στο Λονδίνο, είναι αρκετά πιο λιτος (εσύ ομως μιλάς για υδρία..Βρήκα μια αλλά δεν θα έλεγα πως είναι αναλόγου τέχνης και τεχνικής..Γνώμη μου)
Όσο για τον απουλικό κρατήρα , μήπως μπορείς να μου στείλεις στοιχεία γιατί δεν τον εχω υπόψιν μου;
Και θα χαιρόμουν να μου έστελνες Link με το ποστ σου ώστε να δω τη δική σου θεωρία.
Ξέρεις, αυτή η κύλικα έχει σημασία ιδιαίτερη για μένα κι ό,τι έχει σχέση με την Πενθεσίλεια με ενδιαφέρει πολύ.
Τελος, οσον αφορά στο συγκεκριμένο κείμενο να πω ότι ηταν η προσπαθεια να αποδώσω αυθορμητα μια ιστορία που είχα διαβάσει και με συγκίνησε - στη ρομαντική της διάσταση πάντα! - και ήταν η κατάλληλη για να παρουσιαστώ με νέο όνομα στο blog μου πια.
Όσο αφορα στην απεικόνιση, νομίζω ότι ουσιαστικά φαίνεται η προσπαθεια μεταφοράς τεχνικών κι ίσως και παραστάσεων της λεγόμενης μεγάλης ζωγραφικής, ήτοι τοιχογραφίας, στην αγγειογραφία, για αυτό και το πιο ρευστό και διηγηματικό ύφος του.
Χαίρομαι που αυτή η αγαπημένη εγγραφή ελκύει ακομα σχόλια
Τις ευχές μου για μια καλή χρονιά!
Αρτανις: Τετάρτη, 9 Ιανουαρίου 2008 8:41 μμ
Αγαπητη Πενθεσιλεια, χαιρομαι που πήρες το mail, νομιζα οτι δεν ειχα καταφερει να σου το στειλω. Ο Απουλικός κρατηρας είναι του 340 πΧ και βρίσκεται στη Βοστωνη.Ειναι εμπνευσμενη απο το θεατρικό εργο του Χαιρεμονα "Αχιλλεύς Θερσιτοκτόνος". Οσο για την μελ/ρφη υδρία, ειναι του 500-510 πΧ, και δειχνει τον Αχιλλεα να μεταφερει εκτός μαχης το νεκρο σωμα της Πενθεσίλειας. Δυστυχως στο blog μου δεν εχω καταφερει ακόμα να ανεβάσω λογω φορτου εργασιας, την ιστορία μου, αλλα ειναι καθαρα μυθιστορηματικος ο χαρακτηρας της. Οσο για τις πηγες μου, περιμενω ακομα την εκδοση της Χρηστομαθειας απο τον Κακτο, μιας και μου υπολείπονται 2 ολόκληρα κεφαλαια. Ομως την πιο ολοκληρωμενη περιγραφη της Αμαζονομαχιας -αν και επίσης ανορθόδοξη- τη δινει ο Κόιντος Σμυρναίος. Ωστόσο μπορεις να ριξεις μια ματια στο blog μου οπως έχει τωρα, στη διευθυνση: www.Patroclus-des.blogspot/
Αρτάνις: Τετάρτη, 9 Ιανουαρίου 2008 10:51 μμ
Ξέχασα ένα στοιχείο του Blog μου, το παραθέτω εκ νέου διορθωμένο: www.patroclus-des.blogspot.com/
Αρτάνις: Σάββατο, 12 Ιανουαρίου 2008 9:19 πμ
Ευχαριστω για το mail, χθες συζητουσα με ενα φίλο και λεγαμε ποσο καλή δουλεια γινεται στον κυβερνοχώρο απο χρηστες που είναι ευαισθητοποιημενοι πολιτιστικα. Βρηκα και δυο ωραιους τιτλους βιβιων που ίσως σε ενδιαφερουν: "Αμαζόνες" του Σπυρου Μακρή, απο τις εδοσεις Αρχέτυπο(2005) και το "Οι Γυναίκες στον Αρχαίο Κόσμο", των Fantham, Peet-Foley, Boymel-Kampen, Pomeroy και Shapiro, από τις εκδοσεις Πατάκη (2001).
Artanis: Τετάρτη, 16 Ιανουαρίου 2008 11:11 μμ
Πενθεσίλεια καλησπέρα, δεν θα πιστέψεις πως βρήκα το βιβλίο!Εχω αφήσει σχετικό μήνυμα στο στεκι των ποιητων, καλό σου βραδυ.
Penthesileia : Τετάρτη, 16 Ιανουαρίου 2008 11:52 μμ
Αρτάνις! Χαίρομαι που σε ξαναβρίσκω και χαιρομαι που ήρθε στα χέρια σου το βιβλίο!
Χμ..ευχαριστώ που τοποθετείς ένα απο τα δικά μου "πονήματα" σε αυτά που είναι πιο κοντά σου.
Ελπίζω το laptop σου να συνήλθε για να μπορεσεις να συνεχίσεις την έρευνά σου.
Καλό βράδυ
Artanis: Πέμπτη, 17 Ιανουαρίου 2008 8:07 μμ
Εγώ νομιζω οτι θα ήταν μια χαρα μεσα στα σκουπιδια, αλλα ας οψεται το γεγονος οτι επισης χρειαζομαι τον Η/Υ στο εργαστήριο, και δεν μπορω να τον φερω σπιτι! Η ερευνα βασίζεται κυρίως σε βιβλια, τα οποία παραγγελνω στο Λεμονι ταχυδρομικά. Καποια στιγμη μπορεί να αφήσω κι εγώ "κάτι", στο ποιητικο στεκι. Ευχαριστω για την απαντηση, τα λεμε!
ανώνυμος: Δευτέρα, 17 Μαρτίου 2008 9:54 μμ
Πενθεσίλεια τι κάνεις;
και πάλι καπνίζεις,
έστω και υπό το σεληνόφως.
Καιρό είχα να κάνω βόλτα στα λημέρια σου (βλέπεις δεν είναι και τόσο σοφό να συχνάζεις συνέχεια στο ίδιο μέρος - μπορεί αντί φιλίες να δημιουργεί "έχθρες").
Πάντως βλέπω ότι διατηρείς τις κακές σου συνήθειες. Πάλι είσαι άρρωστη (μήπως χρειάζεσαι έναν καλό παιδίατρο
Όσο για την πόλη σου, όλα είναι μια συνήθεια.
Την καληνύχτα μου,
WL
Penthesileia : Δευτέρα, 17 Μαρτίου 2008 10:23 μμ
WL, βαριες λεξεις χρησιμοποιεις.
Οπως βλεπεις, ειμαι παλι άρρωστη. Δεν με θέλει αυτή η πόλη. Από αρρώστια σε αρρώστια το πάμε. Μάλλον δεν ειναι η χρονιά μου.
Σου εύχομαι ένα όμορφο βράδυ
ανώνυμος: Τρίτη, 18 Μαρτίου 2008 1:06 μμ
ελαφρες και ηπιες οι λεξεις. ηπιοτατες θα έλεγα.
wl
ανώνυμος: Τρίτη, 18 Μαρτίου 2008 2:45 μμ
Kατά περίεργη σύμπτωση αρρώστησα και εγώ. ¶ρχισε να με πονά ο λαιμός και πολύ φοβάμαι ότι θα επεκταθεί το κρυολόγημα. Έχω και ελαφρό συνάχι. (ποτε ελεγες κατι περι ηλικιας
Τι ήθελα και επισκέφθηκα blog που νοσούσε; Καλά ήμουν στην ηρεμία μου. Πρώτη φορά βλέπω μετάδοση ασθένειας εξ αποστάσεως.
WL
Penthesileia : Τρίτη, 18 Μαρτίου 2008 6:20 μμ
Αρρώστησες; Τελικά έχω μεγαλύτερη επιρροή από όσο νόμιζα!
Κι οσο για το βάρος των λέξεων, θα προτιμούσα αν κάποιος θέλει να πει κάτι, να το λέει καθαρά.
Σου εύχομαι περαστικά με βιταμινες και ζεστό τσάι και σύντομα να είσαι καλά.
Την καλησπέρα μου
ανώνυμος: Τετάρτη, 19 Μαρτίου 2008 9:32 μμ
Πενθεσίλεια, τι συμβαίνει;
Το τελευταίο post σου, μού θυμίζει ψυχικό stress ή τέλος πάντων distress.
WL
Penthesileia : Τετάρτη, 19 Μαρτίου 2008 9:50 μμ
Ψυχικό stress? Δεν ξέρω πώς το συμπεραίνεις αυτό.
Αλλά ότι έιμαι σε πίεση γενικά, νομίζω ότι το έχω γράψει ξεκάθαρα.
Ελπίζω να είσαι εσύ καλύτερα σήμερα
Την καληνύχτα μου
Penthesileia : Πέμπτη, 20 Μαρτίου 2008 0:14 πμ
Συγκεχυμένα μιλάς.
Βοήθεια παίρνω μόνο από τον εαυτό μου γιατί όποτε την εχω ζητήσει, πήρα πίκρα. Να τακτοποιηθούν κάποιες επαγγελματικές εκκρεμότητες και οικονομικές και θα είμαι καλύτερα. Ίσως μάλιστα είμαι καλά κι εχω απλά επικεντρωθεί σε πιο ουσιατικά ζητήματα από το να γράφω ή να παρακολουθώ το μπλογκ.
Σε ευχαριστώ πάντως για το ενδιαφέρον.
Περαστικά σου, άλλη μια φορά και καλή δύναμη
Γιώργης Χολιαστός: Τετάρτη, 21 Μαΐου 2008 8:16 πμ
Γεωργίου Χολιαστού
ΑΓΑΠΗ
«Τ’ ειν’ η ζωή;», ερώτησα το βιαστικό αγέρι.
«Εγώ όλο τρέχω, εγώ φυσώ, εγώ περνάω μόνο΄
ρημάζω, καίω, καίγομαι, γκρεμίζω, ξερριζώνω
και τα πετούμενα κρατώ μες στ’ απαλό μου χέρι.»
Ερώτησα τη θάλασσα τ’ ειν’ η ζωή να μάθω.
«Εγώ τα γοργοτάξιδα καράβια σου βυθίζω,
εγώ ανταριάζω και χτυπώ, θυμώνω και αφρίζω
και το νερό ζυμώνοντας ψάρια και φύκια πλάθω.»
Στο χώμα που στη ράχη του όλα γερά κρατάει
στράφηκα και απόκριση ζητώ στο ’ρώτημά μου.
«Η απόκριση δε βρίσκεται στα χείλη τα δικά μου-
μα ρώτησε τον Πλάστη μας που σ’ όλα απαντάει.»
Και στράφηκα τριγύρω μου: «Όπου κι αν είσαι, πες μου,
Πλάστη, τι είναι η ζωή που όρισες να ζήσω-
Δώσε μου την απάντηση που μόνος μου δε βρίσκω
Και που κρατάει μέσα της τις χάρες τις κρυφές μου.»
Αμέσως, κάθε θόρυβος, κάθε φωνή εστάθη΄
και στη σιωπή που άφησε το τέλος της μιλιάς μου
μού αποκριθήκαν απαλά οι χτύποι της καρδιάς μου:
«Αγάπη είναι η ζωή…Αγάπη…Αγάπη…Αγάπη…»
George Holiastos
Penthesileia : Σάββατο, 24 Μαΐου 2008 1:30 πμ
Αγαπητέ Γεώργιε,
σε ευχαριστώ πολύ για το πέρασμά σου και περισσότερο για το σχόλιο.
Ήρθε σε μια στιγμή που σκεφτόμουν κάτι....
Να έχεις ένα όμορφο ξημέρωμα
Γιώργης Χολιαστος: Τετάρτη, 4 Ιουνίου 2008 0:06 πμ
Πενθεσίλεια γεια σου.
Με τα στοιχεία που μας δίνεις για τον εαυτό σου, μ' έχεις γοητέψει.
Έριξα μια ματιά στα σχόλια του μπλογκ σου. Πολλά λόγια περί ποίησης και λογοτεχνίας γενικότερα και περί της αξίας τους!...
Γιατί δε βλέπετε ή γιατί δε λέτε την αλήθεια-ότι γράφουμε όλοι μας επειδή δεν έχουμε πώς αλλιώς να περάσουμε την ώρα μας;
Ή, ακόμα χειρότερο,πως γράφουμε γιατί δεν είμαστε ικανοί να κάνουμε εκείνο που πραγματικά θέλουμε; Ότι δηλαδή κάνουμε την ανάγκη φιλοτιμία;
Ας είναι,σε επόμενο γράψιμό μου θα σου δώσω στοιχεία να βρεις αν θέλεις πολλά, κυρίως ποιητικά, αλλά και πεζά έργα μου.
Ξέρεις άραγε την άλλη εκδοχή του μύθου της Πενθεσίλειας,ότι δηλαδή ο Αχιλέας τη βίασε νεκρή, όντας γι αυτή του την πράξη ο πρώτος νεκρόφιλος; -δεν είδα να αναφέρεται και σε κανένα σχόλιό τους.
Όταν,παλιά,το έμαθα,έγραψα αυτούς τους στίχους:
Ο ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΚΡΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ ΠΕΝΘΕΣΙΛΕΙΑΣ
Δεν πολέμώ για δόξα εγώ.Για κέρδος πολεμάω.
Τα πλούτη πάντα του εχθρού στόχο μονάχον έχω
(κι όταν με κοροϊδεύουνε και μου τα παίρνουν άλλοι,
τότε κι εγώ τον πόλεμο τον παύω θυμωμένος).
Κι όταν εμάχομουν με σε,μ' έσπρωχνε ο ίδιος πόθος-
για δώρο μου το πιο καλό που έχεις να σου πάρω.
Και το κορμί σου θα 'τανε το δώρο το δικό μου.
Αλήθεια πρώτη πολεμώ φορά όχι μονάχα
για κάποιο δώρο αλλά μ' αυτό το ίδιο μου το δώρο...
Και να 'σαι τώρα εδώ νεκρή, πεσμένη από μένα.
Το δόρυ μου το σώμα σου διάλεξες να τρυπήσει
και να ξαπλώσεις θέλησες όχι σ' ερωτοκλίνη
αλλά στη γη-στου θάνατου το μαύρο το κρεββάτι.
Όμως και τι μ' αυτό; Εμέ τα τέτια δε μ' αγγίζουν.
Κι ο θάνατος δεν πρόλαβε ακόμα να χαλάσει
το αγγείο σου, που, ζωντανή, μ' αρνήθης να γεμίσω.
Λοιπόν εντός του τώρα εγώ το σπόρο μου θα κλείσω.
Θεού είμαι γιος, κι ως οι θεοί, μπορώ ζωή να δώσω.
Ζωή λοιπόν μες στ' άψυχο κουφάρι σου θα σπείρω.
Ακίνητη αποκάτω μου θα 'σαι την ώρα εκείνη
σαν τρόμος να 'χει φοβερός τα μέλη σου παγώσει
στη θεϊκή μου τη θωριά-στη θεϊκή μου βία.
Κι αμίλητη' με ψεύτικες φωνές δε θα ταράξεις
την ένωση του Μηδενός με του Παντός τον Κύριο.
Ποια διαφορά κι αν ζωντανή επήγαινες μαζί μου;
Πράγμα είσαι τώρα ως και πριν-αναίστητη μια μάζα
που τη σχημάτισε ο θεός να 'ναι αρεστή στον άντρα
για να μπορεί-οταν το σπαθί του αντρόφονου πολέμου
το σκοτεινό το θάνατο τριγύρω του σκορπίσει-,
αυτός,με άλλο να τρυπά σπαθί ένα τη γυναίκα,
κι έτσι καινούργιους μαχητές στο φως του ηλιού να δίνει.
Να 'μαι λοιπόν! Με τ' "όχι" σου κομμένο απ' το σπαθί μου
τα παγωμένα κι όμορφα τα πόδια σου ανοίγω
κι αφέντης και θεός εγώ και ήρωας και άντρας,
ό,τι μ' αρνήθηκες εσύ με βια εγώ στο παίρνω.
Και φλογερά τα χείλια μου κολλώ στα δυο σου χείλια
τα ποθητά όσο ποτέ, σα ζούσες, Πενθεσίλεια.
Γεια χαρά
Γιώργης Χολιαστός
George Holiastos: Τετάρτη, 4 Ιουνίου 2008 0:14 πμ
Είναι το τρίτο σχόλιο που γράφω-τ' άλλα δύο ποιος ξέρει τι κάνω και δεν έρχονται...
Σου έγραφα πολλά που βαριέμαι να ξαναγράψω για τρίτη φορά.
Μόνο τους πιο κάτω στίχους,γραμμένους όταν έμαθα την εκδοχή του βιασμού νεκρής της Πενθεσίλειας από τον Αχιλλέα,κάτι που δεν ξέρω αν το γνωρίζεις-στα σχόλιά τους που έριξα μι αματιά δεν το είδα.
Ο ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΚΡΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ ΠΕΝΘΕΣΙΛΕΙΑΣ
Δεν πολέμώ για δόξα εγώ.Για κέρδος πολεμάω.
Τα πλούτη πάντα του εχθρού στόχο μονάχον έχω.
(κι όταν με κοροϊδεύουνε και μου τα παίρνουν άλλοι,
τότε κι εγώ τον πόλεμο τον παύω θυμωμένος).
Κι όταν εμάχομουν με σε,μ' έσπρωχνε ο ίδιος πόθος-
για δώρο μου το πιο καλό που έχεις να σου πάρω.
Και το κορμί σου θα 'τανε το δώρο το δικό μου.
Αλήθεια πρώτη πολεμώ φορά όχι μονάχα
για κάποιο δώρο αλλά μ' αυτό το ίδιο μου το δώρο...
Και να 'σαι τώρα εδώ νεκρή, πεσμένη από μένα.
Το δόρυ μου το σώμα σου διάλεξες να τρυπήσει
και να ξαπλώσεις θέλησες όχι σ' ερωτοκλίνη
αλλά στη γη-στου θάνατου το μαύρο το κρεββάτι.
Όμως και τι μ' αυτό; Εμέ τα τέτια δε μ' αγγίζουν.
Κι ο θάνατος δεν πρόλαβε ακόμα να χαλάσει
το αγγείο σου, που, ζωντανή, μ' αρνήθης να γεμίσω.
Λοιπόν εντός του τώρα εγώ το σπόρο μου θα κλείσω.
Θεού είμαι γιος, κι ως οι θεοί, μπορώ ζωή να δώσω.
Ζωή λοιπόν μες στ' άψυχο κουφάρι σου θα σπείρω.
Ακίνητη αποκάτω μου θα 'σαι την ώρα εκείνη
σαν τρόμος να 'χει φοβερός τα μέλη σου παγώσει
στη θεϊκή μου τη θωριά-στη θεϊκή μου βία.
Κι αμίλητη' με ψεύτικες φωνές δε θα ταράξεις
την ένωση του Μηδενός με του Παντός τον Κύριο.
Ποια διαφορά κι αν ζωντανή επήγαινες μαζί μου;
Πράγμα είσαι τώρα ως και πριν-αναίστητη μια μάζα
που τη σχημάτισε ο θεός να 'ναι αρεστή στον άντρα
για να μπορεί-οταν το σπαθί του αντρόφονου πολέμου
το σκοτεινό το θάνατο τριγύρω του σκορπίσει-,
αυτός,με άλλο να τρυπά σπαθί ένα τη γυναίκα,
κι έτσι καινούργιους μαχητές στο φως του ηλιού να δίνει.
Να 'μαι λοιπόν! Με τ' "όχι" σου κομμένο απ' το σπαθί μου
τα παγωμένα κι όμορφα τα πόδια σου ανοίγω
κι αφέντης και θεός εγώ και ήρωας και άντρας,
ό,τι μ' αρνήθηκες εσύ με βια εγώ στο παίρνω.
Και φλογερά τα χείλια μου κολλώ στα δυο σου χείλια
τα ποθητά όσο ποτέ, σα ζούσες, Πενθεσίλεια.
athanasia@gmail.com: Τετάρτη, 4 Ιουνίου 2008 0:16 πμ
Ο ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΚΡΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ ΠΕΝΘΕΣΙΛΕΙΑΣ
Δεν πολέμώ για δόξα εγώ.Για κέρδος πολεμάω.
Τα πλούτη πάντα του εχθρού στόχο μονάχον έχω.
(κι όταν με κοροϊδεύουνε και μου τα παίρνουν άλλοι,
τότε κι εγώ τον πόλεμο τον παύω θυμωμένος).
Κι όταν εμάχομουν με σε,μ' έσπρωχνε ο ίδιος πόθος-
για δώρο μου το πιο καλό που έχεις να σου πάρω.
Και το κορμί σου θα 'τανε το δώρο το δικό μου.
Αλήθεια πρώτη πολεμώ φορά όχι μονάχα
για κάποιο δώρο αλλά μ' αυτό το ίδιο μου το δώρο...
Και να 'σαι τώρα εδώ νεκρή, πεσμένη από μένα.
Το δόρυ μου το σώμα σου διάλεξες να τρυπήσει
και να ξαπλώσεις θέλησες όχι σ' ερωτοκλίνη
αλλά στη γη-στου θάνατου το μαύρο το κρεββάτι.
Όμως και τι μ' αυτό; Εμέ τα τέτια δε μ' αγγίζουν.
Κι ο θάνατος δεν πρόλαβε ακόμα να χαλάσει
το αγγείο σου, που, ζωντανή, μ' αρνήθης να γεμίσω.
Λοιπόν εντός του τώρα εγώ το σπόρο μου θα κλείσω.
Θεού είμαι γιος, κι ως οι θεοί, μπορώ ζωή να δώσω.
Ζωή λοιπόν μες στ' άψυχο κουφάρι σου θα σπείρω.
Ακίνητη αποκάτω μου θα 'σαι την ώρα εκείνη
σαν τρόμος να 'χει φοβερός τα μέλη σου παγώσει
στη θεϊκή μου τη θωριά-στη θεϊκή μου βία.
Κι αμίλητη' με ψεύτικες φωνές δε θα ταράξεις
την ένωση του Μηδενός με του Παντός τον Κύριο.
Ποια διαφορά κι αν ζωντανή επήγαινες μαζί μου;
Πράγμα είσαι τώρα ως και πριν-αναίστητη μια μάζα
που τη σχημάτισε ο θεός να 'ναι αρεστή στον άντρα
για να μπορεί-οταν το σπαθί του αντρόφονου πολέμου
το σκοτεινό το θάνατο τριγύρω του σκορπίσει-,
αυτός,με άλλο να τρυπά σπαθί ένα τη γυναίκα,
κι έτσι καινούργιους μαχητές στο φως του ηλιού να δίνει.
Να 'μαι λοιπόν! Με τ' "όχι" σου κομμένο απ' το σπαθί μου
τα παγωμένα κι όμορφα τα πόδια σου ανοίγω
κι αφέντης και θεός εγώ και ήρωας και άντρας,
ό,τι μ' αρνήθηκες εσύ με βια εγώ στο παίρνω.
Και φλογερά τα χείλια μου κολλώ στα δυο σου χείλια
τα ποθητά όσο ποτέ, σα ζούσες, Πενθεσίλεια.
Penthesileia : Τετάρτη, 4 Ιουνίου 2008 11:59 πμ
Αγαπητέ Γιώργο,
τα σχόλιά σου ήρθαν, απλά έχω βάλει να χρειάζεται έγκρισή μου για τη δημοσίευση σχολίων.
Σχετικά με τη νεκροφιλία, το είχα διαβάσει κάποτε.
Σε ευχαριστώ για όσα γράφεις και θα με ενδιέφερε να μάθω περισσότερα.
Ναι, συμφωνώ ότι ο καθένας μας γράφει γιατί θέλει να εκφραστεί. ΤΟ αν αυτό είναι αρεστό σε μερικούς ή όχι, είναι άλλο θέμα. Το δικαίωμα του εκφράζεσθαι όμως είναι σεβαστό, εφόσον δε θίγει κανέναν.
Περιμένω νέα σου
Αναστασια: Κυριακή, 15 Ιουνίου 2008 4:37 μμ
Κι αν αλλάξει η ιστορία? το τελος ιδιο αλλα χωρίς τον θανατο να τους χωρίζει. αλλα η αναγκη οι διαφορετικές ζωες. ισως ετσι γραψω τον δικό μου Αχιλλέα μια και ο Αχιλλέας ανήκει πιο πολύ στον μυθο παρα στην πραγματικότητα.
Penthesileia : Κυριακή, 15 Ιουνίου 2008 10:06 μμ
Αναστασία, ο μυθος τελειώνει έτσι.
Αν τελείωνε αλλιώς...ακολουθώντας διαφορετικές ζωές...ένας θάνατος είναι και αυτός. Να ξέρεις ότι ο άλλος είναι μακριά σου και δεν θα τον ξανακούσεις , δεν θα τον ξαναδείς...Μικρός θάνατος κι αυτός που ποτίζεται με καυτό δάκρυ ψυχής...Μια τελείωση...
athanasia1234@gmail.com: Πέμπτη, 19 Ιουνίου 2008 11:03 μμ
Γεια σου Πενθεσίλεια.
"Σε ευχαριστώ για όσα γράφεις και θα με ενδιέφερε να μάθω περισσότερα"
Εννοείς άραγε όσα ποιητικά σού έγραψα ή τα άλλα, όπως τα περί του αιτίου της "έκφρασης δια ποιημάτων";
Αν πρόκειται για το πρώτο,ιδού: αν θέλεις να βρεις και άλλα ποιήματα και θεατρικά, στη σελίδα http://dpkdpk.blogspot.com θα βρεις μέρος των ποιημάτων μου, στη σελίδα http://mikramonoprakta.blogspot.com θα βρεις μερικά μονόπρακτά μου, στη σελίδα http://euagapos.blogspot.com θα βρεις μερικά έμμετρα θεατρικά μου. Αυτές είναι λίγες από τις σελίδες μου...
Αν πρόκειται για το δεύτερο πες μου για τι πράγμα ακριβώς θέλεις τη γνώμη μου.
Οι σύγχρονες γυναίκες δεν έχουνε κανένα στοιχείο μυστήριου και μαγείας. Οι ιστορικές μορφές των γυναικών το ίδιο. Οι γυναικείες μορφές που πλάθει η φαντασία έχουν τις ιδιότητες που τους δίνει ο δημιουργός τους. Όσες γυναίκες όμως ζούνε στο μεταίχμιο της ιστορικότητας και του μύθου, εκείνες κρατάνε όλο το μυστήριο και τη μαγεία του γυναικείου φύλου.
Και μην έχοντας κανένα στοιχείο για σένα, άνετα σε ταυτίζω με την Πενθεσίλεια εκείνη,την παλιά...
Και το ωραίο είναι πως ό,τι κι αν πεις (γράψεις), τίποτα δε θα με κάνει ν' αλλάξω την εικόνα που έπλασα για σένα. Γιατί θα τα θεωρήσω όλα ψέμματα και επιτηδευμένα.
Είμαι σίγουρος πως αυτό επεδίωκες όταν αυτοβαφτιζόσουνα Πενθεσίλεια.
(με τίποτα στον κόσμο μη νομίσεις ότι με αυτά που γράφω θέλω να αποσπάσω κάτι από σένα για σένα. Λίγες σκέψεις μου μόνο λέω.)
Γιώργης Χολιαστός
Penthesileia : Παρασκευή, 20 Ιουνίου 2008 10:34 πμ
Αγαπητέ Γιώργο ,
αυτό που ρωτούσα ήταν σχετικό με τις ιστοσελίδες σου που μου άφησες και σε ευχαριστώ πολύ.
Φυσικά σε ευχαριστούσα και για όλα όσα ποιητικά άφησες.
Δε θα μπορούσα να σκεφτώ ότι ζητάς να αποσπάσεις κάτι από μένα (άραγε, τί θα μπορούσες
Όσο για τα υπόλοιπα...Εφόσον έχεις σχηματίσει γνώμη και δεν αλλάζει ό,τι και να πω...σιωπώ
Θα φροντίσω να βρω χρόνο να ρίξω οπωσδήποτε μια ματιά στις ιστοσελίδες σου
Θα χαρώ να τα ξαναπούμε
Να έχεις μια όμορφη μέρα
Παρακαλώ αφήστε το σχόλιο σας εδώ